Saturday, February 24, 2007

Üdv az Uraknak, és persze a Hercegnőnek!

Látom önök még mindig le vannak ragadva ezeknél a kis Matchboxoknál... Nem azért mondom, de egy Taurus 10 s alatt van 100-on, 20 alatt 200-on (gépmenetben), valamint 1-2 ezer tonnát magával is tud cipelni... Mellesleg a teljesítménye 6,4 MW (gy.k.: megawatt). Az 6400 kW. Bizony. Mellesleg érdekel valakit, hogy ez lóerőben mennyi? Tudom, hogy nem, de azért megmondom. Egész pontosan 8582,5 hp. Azt még el is felejtettem, hogy boosterrel a Taurus öt percig 7 MW leadására képes. Ez 9387,2 hp. Ja, a Taurus egyébként a villanymozdonyok sebességi rekordere 357 km/h-val. Azt hiszem ezzel összevetve az előző járgányok maximum játékszernek nevezhetők, bár kétségkívül elfogadnék egfy ilyen játékszert a garázsomban.

A tesztpálya elég pofás, de én inkább Velim mellett maradok :-)

5 response(s)

  1. # Anonymous Anonymous

    Hmm, tiszteletre méltó teljesítmény amiről írsz, de azért nem nevezném játékszernek a mi általunk tárgyalt "dudukat". Mert a gyorsulás olyan, mint a környezetvédelem. Ahogy a környezetvédelemben az első 70%-nyi szutyok, szennyezés eltávolítása adott esetben meglehetősen könnyű és ócsó lehet (gondoljunk pl. egy szennyvíztisztítóra, ahol ugye ülepítéssel, meg felszíni begyűjtéssel leveszik a "dolgoknak" a "sürejét"), és a maradék 30% százalék eltávolításához exponenciálisan növekvő költségekkel kell számolnunk (sőt, 100%-os tisztaságot lehetetlen elérni), úgy az autóknál is a gyorsulás 100 mp-ről 10-re faragása meglehetősen "nudlinak" nevezhető teljesítmény, de a gyorsulás 10 mp-ről 3,5 mp-re faragása már nagy teljesítmény. Nem véletlen, hogy az említett Veyron is az utolsó száz KM/H-hoz használja el a lóerők 60%-át.
    No, -e szép hosszú mondatban fejtegetett, enyhe közgazdaságtani igazsággal megfűszerezett szombat esti kikapcsoló olvasmányom végén további kellemes 7végét kívánok Nektek!

    U.I.: ja, meg azért vonatot autóhoz hasonlítani kicsit necces. :) Más súlykategória, meg hát a mozdony csak nagyobb is :).  

  2. # Blogger Bowline

    Mi van?  

  3. # Blogger Milkabika

    Látom sikerült pesti barátunkból a legjobat kihozni :-)))

    Nem akar nekem valaki venni egy H2-t a Tau mellé? :-)  

  4. # Anonymous Anonymous

    Kedves Bowline, nem tudom jobban leírni a hasonlatomat, talán egy másikat tudok: ha Milkabika a bicajával 0-ról 20km/h-ra akar gyorsulni, megteheti gyorsan, és fáradság nélkül mondjuk 4 másodperc alatt (mittomén, mondtam egy számot). Ehhez nem kell sokkal nagyobb teljesítmény, mint hogy 1 perc alatt gyorsuljon 20-ra. De ha ha mondjuk 1 másodperc alatt szeretné ezt megtenni, akkor vagy nagyon erős, vagy annyira meghajtja magát, hogy utána egy hónapig pihennie kell. Szal ha negyedére csökkentem az időt, nem 4x annyi energia kell hozzá, hanem exponenciálisan annyi, ami éppen az energiafelhasználási-függvényen múlik. De pl. 16x annyi. Na, csak ezt akartam az autókra leírni (sőt, opcionálisan továbbgondolható a 40km/h eléréséhez szükséges többletenergiára), bár tudom ez a hülye példám sem jobb :DDD. És tulképpen párhuzamot is vonhatunk akkor a két dolog között azzal, hogy a Veyronnak nem kell egy hónapot pihennie egy 100-as sprint után, tehát akkor a feltételeink alapján erősnek kell lennie, tehát nem matchbox.

    De ettől függetlenül nem semmi mozdony lehet ez a Tau, és Krisztián, szívesen veszek Neked egyet, egy matchbox méretűt, ok?
    Ja, meg mi ez a Velim?  

  5. # Blogger Milkabika

    Egy Matchbox méretű Taurus tizenpárezer forint Miki hobbiboltjában a Brüsszeli körüton, szóval köszönettel elfogadom! :-)))

    Velim egy ilyen tesztpálya Csehországban, csak nem aszfaltszaggatóknak, hanem vonatoknak.  

Post a Comment